tiistai 4. helmikuuta 2014

Trendit




Deko listasi vuoden trendiväreiksi sinisen, keltaisen, korallin sekä tietty mustan. Minä poimin väreistä kaksi. Arvaan, että tiedätte mitkä. Totesin oman maun niin ajankohtaiseksi, trendikkääksi. Heh. Paitsi että. Mullahan on aina sitä. En elä trendeistä. Menen just sillä mistä pidän. Saatan kyllä poimia jonkun idean jostakin. Mutta olen huomannut, että sisustukseni ei muutu, vaan pysyy lähes ennallaan. Olen tylsä. 

Ei ole ajankohtaisia viistettyjä muotoja ei timatteja, ei afrikkahenkeä, saati kuparia ja marmoria, puhumattakaan luonnon ja kasvien sisätiloissa majailusta. Mutta. On käsityön tuntua, mustaa ja valkoista. Omaa. Se on parasta. Ja hommaan kyllä palmikkoa. Vaikka tyynyksi. Edellä mainitut asiat eiolejaon, ovat myös Dekon poimimia trendejä, tässä ajassa. 

Ja mä en koskaan rymsteeraa toisin kuin olen huomannut useiden kanssaihmisten tekevän. Tai olenhan tässäkin asunnossa koettanut, mutta kun tavarat eivät istu paikoilleen kuin tietyllä tavalla. Sohva sopii vain yhdelle seinälle. Ja ruokapöytä harmaata seinää vasten. Jaja. Täytyisi varmaan. Muuttaa. 

Vaihtelen vain taulujen/julisteiden paikkoja lipastojen päällä. Sohvatyynyilläkin tekee ihmeitä kokonaisuuteen kun välillä poistaa taikka lisää niitä. Niin, ja asetelmat. Jotka ovat vaikeita. Varsinkin kun tahtoisi. Minimaalista. Tästä tavarapaljoudesta. 

Pian tulee uusi kaappi, joka pitäisi entistää. Siitä teen kirjahyllyn. Jos osaan. Joten kyllä. Täällä täytyy rymsteerata. Ja heivata Ikean lokerikkohylly mäkeen. Pulkalla vaan vauhtia. 

Oot sie trendikkäämpi. 

8 kommenttia:

  1. Omalaatuista. Se kuule paljon parempi. Ku trendikäs. Kestää aikaa.

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä. Pidä vaan omasta tyylistäsi kiinni! Se kestää varmasti aikaa. Ja on persoonallista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidän kyllä, vaikka kynsin ja hampain. :) Tää kaikki, on niin mua. Se on tärkeintä.

      Poista
  3. Samaa mieltä! Mun täytyy tunnustaa, että lähes ärsyttää ne timantit, poufit ja muut mitä näkee jo melkein liikaa. Mene omallas vaan. On parempi.

    (Mä muuten just peruin Dekon ja Avotakan, kun en enää jaksanut niistä kiinnostua.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ymmärrän sua. Joskus joku menee yli, kun liian paljon näkee joka paikassa samoja juttuja.
      Mulla taas on tehnyt mieli mm. kokeilla jollakin tapaa timantteja niiden esilletulosta asti. En vaan ole saanut aikaiseksi. Mutta voi olla. Että teen niitä sitten. Kun eivät ole niin pinnalla enää. Heh.
      nimim. jälkijunassa tuleva, mutta suunnittelijan (lue:trendit pitäisi olla hallussa ennen niiden julkituloa) nimeä kantava täti-immeinen :D

      Mäkin aina perun. Ja sit taas haksahan. Musta Deko. On paras.

      Poista
  4. Tuli tuosta rymsteeraamisesta mieleeni yksi juttu. Kysyin kerran yhdeltä mammalta, että miksi hän joka viikko siirteli huonekalujen ja tavaroiden paikkaa mitä ihmeellisimmällä tavalla. Että onko se jokin trendi? Ja arvaa mitä hän vastasi! Hänen on pakko maton tai pannulapun avulla siirtää jokainen huonekalu että saa pölyt pois alta! Että sellaisia terveisiä kummitukselta, jonka tavarat ovat aina samoja ja jolta tytöt poistivat ikkunasta -60-luvun Marjatta Metsovaaran mielestäni hienot verhot. nyt ne makaa kaapissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan ollut mamma. :) Että joka viikko, huh huh. Mä teen sellaisen rymsteerauksen ehkä kerran vuodessa, että saan kirjahyllynkin takaa pölyt pois.
      Voi noita kummituksen tyttäriä, eiks se retroista tykkää. Kohta haluavat kuitenkin ne itselleen. ü

      Poista

Sana on vapaa. Tattista kommentistasi. :)