perjantai 26. lokakuuta 2012

valkeaa

Täällä asuinkolkassani ihmiset eivät pidä kylmästä, lumesta eivätkä talvesta. Eräs toivoi talveksi sadetta. Yhtäkestoista sadetta. Ei lunta. Saati pakkasta. Aika outoa. Mieluummin minä ottaisin sitä valkeaa ja miinusta. Kyllä se kesäkin sen jälkeen maistuu eriltä. Lämpimältä. 

Yöllä satoi ensivalkea. 
Ei sitä paljoa ole. Tuskin nimeksikään. 

Aamulla oli liukasta. Luikasta.   
Autot himmailivat. 
Pyörällä pääsin edelle. 
Oli pitävät renkaat. 

Taas pyryttää. 
Lähden testaamaan valtion rautateitä. 
Nytkö ne myöhästelyt alkavat. 












Viikonloppua. 


3 kommenttia:

  1. Mä olin tänä aamuna ihan fiiliksissä lumesta. Ja olen edelleen :) Meninpä töihinkin salen kautta ja ostin lumen kunniaksi tän vuoden ekat joulukarkit. Työkaverit tykkäs! Täällä tykätään lumesta ja pakkasesta. Oisitpa ollut kuulemassa kuinka aamulla kaikilla läppä lensi ja ilolla otettiin lumi vastaan :)
    Viikonloppuja!

    VastaaPoista
  2. Täällä nautitaan lumesta myös. Sain oikein oikeesti selitellä eilen että tykkään lumesta ja pakkasesta!!( Kerhoon kun vein ja oli oikeanlaiset renkaat alla...) Toisilla ei.... -anci-

    VastaaPoista
  3. P.kahvihetki. Sun kanssas olis siistiä, fiilistellä valkoisesta, mutustella sinistä ja poltella tulta. Sitä kutsutaan nauttimiseksi. Ystävän kera.
    Tuo tännekki sitä joulukarkkia, hetiheti. ;)

    Anci. Mä huomasin, että mäessä monia autoja. Kiinni. Eikö ne ikinä opi, että talveksi talvirenkaat. Sun kyydissäs turvallista. Mullahii. :) Nii, ja lapset ja lapsenmieliset pitävät lumesta. Jee. :D

    VastaaPoista

Sana on vapaa. Tattista kommentistasi. :)