lauantai 24. syyskuuta 2011

Terapiaa

Mä oon toipumaan päin. Enää yskä vaivaa ja unettomat yöt. Pientä siis. Tietää, et mä oon tervehtynyt, kun oon jaksanut ottaa ompelukoneen pöydälle ja alkanut surruuttelemaan. Kerkesin jo odottaa sitä päivää, että jaksaisin taas ommella.

Ompelin Paapiin bambin, ohjeiden mukaan. Inhoan ohjeita. Silti valmista tuli. En mä yhtään ihmettele (taaskaan), että käsityönä valmistetut tuotteet maksavat. Tääkin bambi valmiina ois maksanut 49€, tee-se-itse-versiona oli 19€. Kyllä säästin. Vaikka työtä vaatikin. Mukavaahan se oli. Musta bambi viel varastossa.


Sit mä oon jo kauan halunnu kokeilla Marimekon Surrur-kirjasta pallukkarahin tekoa. En jaksanut lähteä etsimään niistä neljästätoista kangaslaatikosta sopivia kankaita, joten minimoin käyttämäni kankaat. Tein simppelin version, käytin vaan kahdenlaista kangasta. Helppoa. Punanen on Ikean puuvillakangasta, jota mä kerran ostin neljäkymmentä metriä. Joo, luit oikein! No kahdellakymmenellä eurolla kaks pakkaa kangasta, oisit itekkin ostanut. Eiks juu. Musta taas on Finlayson Optinen omena-kangasta jostain palakorialennuksesta. Täytteeksi hajotin kolme vanhaa tyynyä. Että pallukkarahin materiaalikustannukset eivät olleet suuren suuret. Tahtoo tehdä lisää. Toi oli helppoa ja nopeaa. Käsinpistely oli työläintä, mutta samalla palkitsevaa, kun tuote rupesi hahmottumaan kokonaisuudeksi.


Iskäpappa sanoi, että rupeehan tekemään näitä ja lähdet myymään niitä sitten. Olin otettu. Jäi mainitsematta, ettei ideani ollut oma. En myisi näitä, hmm, mut julklappeneiksi vois olla mainio idea. Kuka lahjoittaisi vanhoja tyynyjä?

4 kommenttia:

  1. tuutsää suunnitteleen mun makkariin tyynyt :) jotain uutta kaipais! saat sä vielä kerran tulla ompelukoneineen :) :)

    VastaaPoista
  2. Anksu hei, tottahan toki tuun suunnitteleen. Ja kiva, ku saan vielä kerran tulla koneineni. Sä kestät niin mun tuloja!

    VastaaPoista
  3. vau toi rahi. ihan huippu!! testaisin mutku en osaa ommella käsin. hmmm. ku tuut tänne, saat luvan opettaa :)

    ja noi paapiit on nii ihania..

    -k

    VastaaPoista
  4. Hei K. Kiitän ja kumarran. Opetan kyllä kun sinne asti pääsen. Ommellaaks sitten vaan?

    VastaaPoista

Sana on vapaa. Tattista kommentistasi. :)